Press "Enter" to skip to content

A mozgásterápia már az óvodásoknak is tud segíteni

Már egészen fiatal kortól lehet egyes mozgásterápiás módszereket alkalmazni. A gyermekek megfelelő fejlődéséhez szükség szerint mozgásterápiás módszereket lehet alkalmazni. Valódi eredményt csak akkor lehet elérni, ha a szülő-, a gyermek- és a pedagógus is együttesen tesz a cél érdekében. A terápia csupán egy eszköz lehet. Óvodás és kisiskolás gyermekek mozgásfejlesztésével foglalkoznak, ahol egy igen erős szakmai csapat dolgozik nap mint nap a gyermekekért. Beilleszkedési zavarok, magatartási zavarok és tanulási problémák esetén érdemes felvenni a kapcsolatot a szakemberekkel. A szülők első lépésként a területileg illetékes pedagógiai szakszolgálathoz mennek, hiszen a pedagógus oda irányítja őket. Mivel a problémákkal küzdő gyermekek száma folyamatosan nő, így a szakszolgálat is egyre leterheltebb.

A szülők természetesen kétségbeesettek és minél előbb megoldást szeretnének találni a problémára. A fejlesztőközpontban komplex megoldást kínálnak ezekre a problémákra. A központban mozgásfejlesztő csoportok (TSMT, AYRES-, Alapozó terápiák, homloklebeny torna, finommotorika fejlesztése), iskolaelőkészítő csoportok is elérhetők. A szülőknek különféle előadásokat tartanak a Szülők Iskolája program keretein belül.  A szakemberek a szülőkkel folyamatosan tartják a kapcsolatot és természetesen az anyaintézet pedagógusaival is. A szülők bevonásával elinduló. fejlesztő csoportok már sokaknak segítettek.

Legelső lépés a kapcsolatfelvétel, amely után egy személyes megbeszélés következik. A személyes találkozó keretein belül a szülők elmondhatják észrevételeiket, a konkrét problémát. A szakértők a szülők fejlesztőközpont működésével kapcsolatos kérdéseikre is itt válaszolnak. Elvégzik a gyermek mozgásvizsgálatát, ahol a terapeuta képet kaphat a gyermek idegrendszerének az állapotáról. A konzultáció és az állapotfelmérés teljesen ingyenes. A terapeuta a vizsgálatok után többféle mozgásfejlesztést is javasolhat. A szülőkkel egyetértésben kezdhető el az adott fejlesztés. A mozgásfejlesztésre ma már többféle lehetőség is nyílik, amely természetesen függ a gyermek életkorától, a beszéd- és nyelvi nehézségétől, valamint a személyiségétől. Amennyiben a terapeuta a beszélgetés és az állapotfelmérés során azt tapasztalja, hogy olyan problémával érkeztek a szülők, amely nem a központ szakterületéhez tartozik, úgy javaslatot tesznek azokra az intézményekre, ahol segíteni tudnak.